آزمون وکالت در استرالیا

این آزمون دو بار در سال، یک بار در ماه می و یک بار در ماه اکتبر برگزار می‌شود. هر دوره آزمون شامل سه بخش مجزا است که اخلاق حقوقی، شواهد و عملیات و رویه را سنجش می‌کند.
17 روز پیش
این آزمون دو بار در سال، یک بار در ماه می و یک بار در ماه اکتبر برگزار می‌شود. هر دوره آزمون شامل سه بخش مجزا است که اخلاق حقوقی، شواهد و عملیات و رویه را سنجش می‌کند.

فرآیند تبدیل شدن به وکیل شامل اتمام یک دوره حقوق معتبر (حداقل کارشناسی حقوق)، پس از آن دوره آموزش حقوقی عملی (PLT) و در مرحله بعدی شرکت در آزمون وکالت است. پس از پذیرش در آزمون نیز می‌بایست برای دوره کارآموزی آماده شود و  همانند ایران، کارآموز زیر نظر یک وکیل در کانون وکلای استرالیا فعالیت نماید.

دوره PLT به منظور ایجاد پلی بین مطالعه دانشگاهی و مهارت‌های عملی مورد نیاز برای تمرین قانون طراحی شده است. آمادگی برای دوره آموزش حقوقی عملی (PLT) در استرالیا، ترکیبی از دوره‌های آموزشی، آموزش عملی و تجربه کاری است. بسیاری از متقاضیان تصمیم می‌گیرند در دوره‌های آمادگی PLT ثبت نام کنند که مواد مطالعاتی جامع و آموزش عملی را فراهم می‌کند. همانطور که از روند آزمون وکالت استرالیا مشخص است برای شرکت در دوره PLT، متقاضیان باید یک لیسانس حقوق (LLB) یا دکترای حقوق (JD) از یک مدرسه حقوقی معتبر استرالیایی داشته باشند. برای دریافت مدرک لیسانس حقوق در استرالیا نیز شما حداقل چهار سال برای درجه کارشناسی حقوق (LLB) و در برخی دانشگاه‌ها برای LLB ترکیبی، می‌بایست پنج سال را صرف مطالعه کرد. 

همچنین، وکلای خارجی قبل از اینکه بتوانند در دوره PLT شرکت کنند، باید گواهینامه‌های خود را توسط هیئت پذیرش حرفه حقوقی ارزیابی کنند.

بر اساس گزارش‌های موجود، تعداد کل وکلای فعال در استرالیا در سال 2022 بیش از 90 هزار نفر می‌باشد. همچنین، این گزارش نشان می‌دهد که تعداد وکلای فعال در استرالیا از سال 2011 تا 2022، 57 درصد افزایش یافته است. با توجه به این افزایش، می‌توان فهمید که تعداد قابل توجهی از وکلا هر ساله به حرفه وکالت در استرالیا اضافه می‌شوند.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی