آزمون‌های سال 1401 کاملا مطابق قانون برگزار شد / آزمون اسکودا مطابق برنامه قبلی برگزار می‌شود

عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در آزمون‌های سال 1401 را «کاملا مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» دانست.
9 ماه پیش
عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در آزمون‌های سال 1401 را «کاملا مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» دانست.

این روزها اخبار گوناگونی در خصوص برگزاری آزمون وکالت و شیوه گزینش کارآموزان منتشر شده است. به عنوان مثال گروهی خواهان تعویق آزمون شده و همزمان نیز در مجلس اعتراضاتی در خصوص نحوه برگزاری آزمون وکالت و آموزش پس از آن به گوش می‌رسد. در همین خصوص شاهد اطلاعیه‌هایی در باب موضوع هستیم که در این خبر به آن پرداخته شده است.


در آستانه برگزاری آزمون وکالت برخی داوطلبان درخواست تغییر زمان آزمون را مطرح کرده‌اند. آنها دلایلی مانند گرمای هوا و قرار گرفتن روز آزمون در ایام ماه محرم را برای این خواسته عنوان می‌کنند.

نایب‌رئیس اسکودا تاکید دارد که آزمون مطابق زمان‌بندی مقرر برگزار خواهد شد.

ابراهیم کیانی اظهار داشت: تا پایان هفته جاری سازمان سنجش اطلاعیه درخصوص زمان پرینت کارت و حوزه‌های برگزاری آزمون را منتشر خواهد کرد‌. هفته آینده نیز کارت ورود به جلسه منتشر خواهد شد. آزمون نیز صبح روز 13 مردادماه برگزار خواهد شد.


قوه قضاییه: کانون‌های وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه در آزمون‌های سال 1401 کاملا مطابق قانون عمل کرده‌اند

معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با صدور اطلاعیه‌ای عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در آزمون‌های سال 1401 را «کاملا مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» دانست.

این اطلاعیه پس از آن صادر شد که در روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس با توصیف «کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه» با عنوان «قانون‌دانان قانون‌شکن» خواستار برخورد قوه قضاییه با این دو نهاد شده بودند.

در این اطلاعیه تاکید شده که برگزاری آزمون برای کارآموزان وکالت نیز در راستای ارتقای دوره کارآموزی است و دلیلی بر حذف مردودین وجود ندارد، چرا که امکان تکرار کارآموزی وجود دارد. لذا اصولاً در این خصوص تخلف قانونی رخ نداده است تا قوه قضاییه از حیث بعد نظارتی با آن برخورد نماید

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی