آزمون وکالت در کانادا

در کانادا، آزمون وکالت توسط انجمن حقوقی هر استان برگزار می شود.
17 روز پیش
در کانادا، آزمون وکالت توسط انجمن حقوقی هر استان برگزار می شود.

این آزمون به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود: آزمون وکالت و آزمون مشاوره حقوقی. آزمون وکالت دانش حقوق عمومی، آیین دادرسی کیفری و دعاوی مدنی را ارزیابی می کند، در حالی که آزمون مشاوره حقوقی بر املاک و مستغلات، حقوق تجارت و برنامه ریزی املاک متمرکز است.

برای واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون وکالت در کانادا، داوطلبان باید دارای مدرک لیسانس حقوق (LLB) یا دکترای حقوق (JD) از یک دانشکده حقوق شناخته شده کانادایی باشند. وکلای تحصیل کرده در خارج از کشور باید قبل از شرکت در آزمون وکالت، مدارک خود را توسط کمیته ملی اعتبارسنجی (NCA) ارزیابی کنند.

آمادگی برای آزمون وکالت در کانادا شامل ترکیبی از خودآموزی، دوره های آنلاین و کلاس های حضوری است. بسیاری از داوطلبان انتخاب می کنند که در دوره های آمادگی آزمون وکالت ثبت نام کنند، که مواد مطالعه جامع و آزمون های آزمایشی را ارائه می دهند. هزینه شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون وکالت در کانادا متغیر است. بر اساس اطلاعات موجود، میانگین هزینه درس خصوصی آمادگی برای آزمون وکالت حدود 43 دلار کانادایی در ساعت است. البته این هزینه بستگی به تجربه معلم، مکان درس (خانه، آنلاین یا مکان خارجی)، مدت و تعداد درس‌ها دارد.

هزینه شرکت در آزمون وکالت نیز متفاوت است. برای هر آزمون NCA، هزینه ثبت نام 475 دلار کانادایی به اضافه مالیات‌های قابل اجرا است.

در دهه گذشته، تنها حدود 38 درصد از متقاضیان آزمون وکالت در کانادا موفق به دریافت گواهینامه شدند. اما در استان انتاریو، نرخ قبولی بیش از 90 درصد است.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی