آزمون وکالت نسل جدید آمریکا: تحولات و جزئیات

واشنگتن، کلرادو و مینه‌سوتا اخیراً به جمع ایالت‌هایی پیوستند که در حال جایگزینی آزمون وکالت فعلی با نسل جدید آن (Next Gen Bar Exam) هستند.
13 روز پیش
واشنگتن، کلرادو و مینه‌سوتا اخیراً به جمع ایالت‌هایی پیوستند که در حال جایگزینی آزمون وکالت فعلی با نسل جدید آن (Next Gen Bar Exam) هستند.

17 ایالت در حال گذار به سیستم جدید:

در مجموع، 17 ایالت تا سال 2028 این تغییر را انجام خواهند داد. اولین گروه از این ایالت‌ها شامل 6 ایالت در جولای 2026 و 8 ایالت در جولای 2027 می‌شود. 3 ایالت دیگر نیز تا جولای 2028 به آنها ملحق خواهند شد.

این ضرب الاجل به دلیل توقف ارائه خدمات توسط برگزارکنندگان فعلی آزمون وکالت در فوریه 2028 است.


تمرکز بر مهارت‌های حقوقی:

آزمون وکالت نسل جدید، که توسط NCBE (شورای ملی آزمون‌های وکالت) طراحی شده، اولین بازنگری اساسی این آزمون در 25 سال گذشته است.

هدف از این تغییر، تأکید بیشتر بر مهارت‌های حقوقی و تفکر انتقادی وکلا و اتکای کمتر به حفظ کردن صرف قوانین است.


ساختار جدید و کوتاه‌تر:

آزمون جدید در مقایسه با آزمون فعلی 12 ساعته و کاغذی، 9 ساعت طول می‌کشد و به طور کاملاً کامپیوتری برگزار می‌شود.

همچنین ساختار آن از سه بخش مجزای آزمون فعلی (آزمون Multistate Bar Exam، آزمون تشریحی Multistate و آزمون عملکردی Multistate) به یک آزمون واحد تبدیل شده است.


ایالت‌های مردد:

ایالت‌های پرجمعیت و مهمی مانند کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا و تگزاس هنوز در مورد زمان یا حتی پیوستن به این سیستم جدید تصمیمی نگرفته‌اند.


تاثیر بر آینده وکالت:

پذیرش گسترده آزمون وکالت نسل جدید احتمالاً تاثیر قابل توجهی بر فرآیند صدور مجوز وکلات و آموزش حقوقی در سال‌های آینده خواهد داشت.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی