آغاز ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1403

ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی مربوط به شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از امروز سه‌شنبه 24 مهر آغاز شده و تا دوشنبه 30 مهر ادامه دارد.
1 روز پیش
ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی مربوط به شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از امروز سه‌شنبه 24 مهر آغاز شده و تا دوشنبه 30 مهر ادامه دارد.

کارت شرکت در آزمون مذکور از روز دوشنبه به تاریخ 1403/10/17 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. تاریخ برگزاری آزمون کتبی (چهار جوابی) روز پنجشنبه به تاریخ 1403/10/20 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان استان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج می نمایند. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام چاپ کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.


شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، به استناد ماده 15 قانون مصوب 1381/1/18 مجلس شورای اسلامی، علاوه بر وثاقت، باید واجد شرایط ذیل باشند:

شرایط عمومی داوطلبان

1- متدین به دین اسلام و یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایرانی.

3- نداشتن پیشینه کیفری مؤثر.

4- عدم اعتیاد به مواد مخدر.

5- نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیر قانونی یا مخالف اسلام.

6- دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن تا پایان مهلت ثبت نام و در صورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید.

تبصره: متقاضیان ایثارگر بر اساس بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه از داشتن شرط سنی معافند.

7- داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی برای آقایان

 شرایط اختصاصی داوطلبان

1- داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاه های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیر دولتی)، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا از دانشگاه های خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و داشتن سابقه تجربی مفید و مرتبط به مدت حداقل پنج سال (تشخیص آن به عهده شورا است) در رشته کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز ثبت نام. جدول شماره (1)

2- چنانچه در رشته کارشناسی مورد تقاضا دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد. داوطلبان می توانند با دارا بودن دانشنامه کارشناسی با بالاتر در هر رشته و داشتن 15 سال سابقه کار مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام در آزمون آن رشته شرکت کنند. جدول شماره (2)

3- رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان می توانند با داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر مرتبط و سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی رسمی مورد تقاضا بعد از اخذ دانشنامه یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی رسمی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام در آزمون آنها شرکت کنند. جدول شماره (3)

4- رشته های کارشناسی رسمی که ثبت نام در آزمون آنها نیاز به داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری و سابقه تجربی مرتبط و مفید به مدت حداقل 5 سال پس از اخذ دانشنامه مذکور در رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام دارند. جدول شماره (4)

تبصره 1: دارندگان دانشنامه کارشناسی و فارغ التحصیلان آموزشگاه های اختصاصی ثبت اعم از شاغل یا بازنشسته که حداقل ده سال سابقه تجربی در امور ثبتی و یا نقشه برداری ثبتی داشته باشند می توانند در صورت داشتن شرایط مذکور در آزمون یاد شده شرکت کنند.

تبصره 2: مدارک تحصیلی معادل با مدارک دارای ارزش استخدامی داخلی سازمانها در هیچ یک از موارد فوق مورد قبول نیست.

تبصره 3: سابقه کار مرتبط با رشته مورد تقاضای کارشناسی باید در سربرگ شرکت موسسه سازمان یا هر نهاد صادر کننده گواهی و ممهور به مهر آن نهاد باشد و به مدت زمان لازم تا آخرین روز ثبت نام برای رشته مورد تقاضا بر اساس جداول 1 تا 4 دفترچه راهنمای ثبت نام باشد. همچنین باید شامل تاریخ شروع به کار به تفکیک روز ماه و سال و عنوان دقیق شغلی و شرح وظایف محوله باشد. سوابق شغلی که تنها نشانگر استخدام فرد در شرکت یا سازمان صادر کننده است و به صورت دست نویس و غیر رسمی صادر شده است ملاک عمل نخواهد بود.

تبصره 4: ملاک محاسبە مدت زمان مدرک تحصیلی، سابقە کاری و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت آخرین روز ثبت نام (و درصورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید) است.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی