با موافقت نمایندگان

یک فوریت طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - سوم اردیبهشت - با یک فوریت طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی به منظور تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.
11 روز پیش
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - سوم اردیبهشت - با یک فوریت طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی به منظور تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز - دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه - مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم مخالفت کردند و یک فوریت این طرح با 125 رأی تصویب شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح با بیان اینکه مالیات‌ها یکی از مولفه‌های مهم در حوزه نظام اقتصادی است، گفت: در برخی مقاطع مالیات‌ها دستخوش تغییرات می‌شوند که آسیب‌رسان است با این حال یکی از موضوعات مهمی که ما در دستور کار قرار داده و آن را پیگیری کردیم شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور است که در قانون سامانه مودیان اساس این حرکت طراحی شده است.

وی ادامه داد: مسیر حرکت بعدی این بود که به تدریج مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها را کاهش دهیم تا فعالیت‌های اقتصادی رونق پیدا کند از این رو طی 2 سال گذشته نرخ پرداخت مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را کاهش دادیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: فرمان رهبر انقلاب حمایت از تولید است و یکی از مولفه‌های ما این است که حداقل مالیات را بر مبنای سال گذشته مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی مطالبی در این رابطه مطرح کردند و دولت نیز تاکید کرد که میزان مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: از آنجا که این موارد را اکنون نمی توان در جداول بودجه لحاظ کرد، با هماهنگی معاونت قوانین و کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس قرار شد یک طرح با الزام فوریت در صحن مطرح شود تا مالیات بنگاه های اقتصادی در صورت موافقت نمایندگان همانند سال گذشته باشد.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی