رییس سازمان پزشکی قانونی کشور

ذخیره پروفایل ژنتیکی 115 هزار نفر از مجرمان جرایم خشن

بیش از 205 هزار نمونه خون از مجرمان جرایم خشن و پرتکرار اخذ و از این تعداد 115 هزار پروفایل ژنتیکی در بانک ذخیره شده است.
3 ماه پیش
بیش از 205 هزار نمونه خون از مجرمان جرایم خشن و پرتکرار اخذ و از این تعداد 115 هزار پروفایل ژنتیکی در بانک ذخیره شده است.

 رییس سازمان پزشکی قانونی کشور: در حال حاضر 115 هزار پروفایل (نقشه ژنی یا همان ساختار DNA) ژنتیکی مجرمان خطرناک استخراج و در بانک ذخیره شده که پیش‌بینی شده است دامنه فعالیت این بانک برای گروه‌های شغلی پرخطر از جمله کادر پروازی و خبرنگاران توسعه یابد.

اگرچه بانک ژنتیک در سازمان پزشکی قانونی تشکیل شده و مسوولیت آن بر عهده این سازمان است اما افتخار آن برای کل کشور است. بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر بیش از 205 هزار نمونه خون از مجرمان جرایم خشن و پرتکرار اخذ و از این تعداد 115 هزار پروفایل (نقشه ژنی یا همان ساختار DNA) ژنتیکی استخراج و در بانک ذخیره شده است.

تا کنون در این بانک 4500 مورد تطبیق پروفایل افراد با هویت مشخص داشته ایم و پس از جستجو در بانک مشخص شده فردی که الان مرتکب جرم شده و هویتش مشخص است در تاریخ یا تاریخ های دیگر در گذشته نیز مرتکب جرائم شده است، همچنین 200 مورد نیز تطبیق نمونه های ارسالی از سرصحنه داشته ایم که در جستجو در بانک، هویت مجرم شناسایی شده است.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی