شرایط ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه

شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1403 برای داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون وکالت کانون وکلای قوه قضاییه دارند، لحاظ شده تا این افراد بتوانند با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی از جمله شرط سنی و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حرفه وکالت در مهلت مقرر ثبت نام خود را انجام دهند.
22 روز پیش
شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1403 برای داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون وکالت کانون وکلای قوه قضاییه دارند، لحاظ شده تا این افراد بتوانند با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی از جمله شرط سنی و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حرفه وکالت در مهلت مقرر ثبت نام خود را انجام دهند.

مطابق با دفترچه آزمون وکالت 1403 افراد زیر مجاز به شرکت در این آزمون می‌باشند:

  • دارندگان دانشنامه معتبر کارشناسی «حقوق» یا کارشناسی مرتبط با حقوق به تشخیص مرکز وکلا یا «فقه و مبانی حقوق اسلامی» یا «معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی» با تأیید مرکز وکلا
  • مدرک بالاتر در رشته‌های فوق جایگزین مدرک مرتبط کارشناسی نخواهد شد و مورد پذیرش نیست.
  • دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق فقه و مبانی حقوق اسلامی با مدرک کاردانی مرتبط (به تشخیص مرکز وکلا) و دارندگان مدارک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق و  فقه و حقوق اسلامی با مدرک کارشناسی مرتبط مجاز به شرکت در آزمون هستند.
  • ملاک فارغ التحصیلی داوطلب تاریخ 1403/10/30 می‌باشد، نه در زمان ثبت نام یا روز برگزاری آزمون.
  • شرکت در آزمون وکالت 1403 فاقد شرط سنی است اما دریافت پروانه دارای شرط سنی حداقل 24 سال و حداکثر 65 سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه وکالت می‌باشد.
  • دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان تا تاریخ 1403/10/30، نه در زمان ثبت نام یا روز برگزاری آزمون.
  • افراد شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها، ادارات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلابی شهرداریها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و سردفتران یا دفتریاران می‌توانند در آزمون شرکت کنند.


❌ هزینه ثبت نام 620 تومان است.


سوالات متداول

آیا کسانی که مدرک کارشناسی آن ها غیر از حقوق و رشته های مرتبط است و فقط در مقطع ارشد یا دکتری دارای تحصیلات در رشته حقوق هستند می توانند در آزمون وکالت 1403 ثبت نام کنند؟

داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در هر یک از گرایش های حقوق بدون آنکه تحصیلات کارشناسی شما در رشته ای به غیر از حقوق باشد مورد قبول نیست و صرفا مدرک مقطع کارشناسی ملاک است که شرایط آن در مقاله درج شده است.


متقاضیان برای شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه باید چه شرایط سنی داشته باشند؟

متقاضیان باید در موقع ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه دارای حداقل 24 و حداکثر 65 سال سن باشند که سایر شرایط ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه در مقاله شرح داده شده است.


داوطلبان برای شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1403 باید در کدام یک از رشته های دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشند؟

داوطلبان برای شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه باید دارای مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی که به تایید مرجع صالح رسیده باشند که توضیحات مفصل آن در مقاله صورت گرفته است.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی