در سال گذشته 21 هزار نفر در 2 آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در ارائه گزارشی از زمان ثبت نام آزمون های سال جاری این نهاد، اعلام کرد: در سال گذشته 21 هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند.
2 ماه پیش
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در ارائه گزارشی از زمان ثبت نام آزمون های سال جاری این نهاد، اعلام کرد: در سال گذشته 21 هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال گذشته در دو نوبت (شهریور ماه و اسفند ماه) اقدام به برگزاری آزمون وکالت طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کرد.

اولین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال 1402 روز جمعه 3 شهریور در 75 شهر کشور با حدود 105 هزار شرکت کننده برگزار شد. همچنین دومین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال 1402 روز جمعه 18 اسفند ساعت 15 در 31 استان و 50 شهر کشور با بیش از 113 هزار شرکت کننده برگزار شد.


آمار آزمون های سال گذشته مرکز وکلای قوه قضائیه

طبق اعلام سایت خبری تابناک رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران در مورد تعداد پذیرفته شدگان در آزمون نوبت اول (شهریور ماه) این نهاد، که پیش از این اعلام نشده بود گفت: در آزمون امسال مرکز وکلای قوه قضائیه بیش از 13 هزار نفر پذیرفته شدند.

در خصوص آزمون نوبت دوم با حاشیه هایی از جمله لو رفتن سوالات آزمون و…. همراه بود و طبق اعلام رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، در آزمون نوبت دوم  10841 نفر (4300 زن و 6541 مرد) پذیرفته شده اند.

با وجود سوابق فوق از آزمون سال گذشته مرکز وکلای قوه قضائیه، عبدلیان پور با اعلام زمان آزمون های این نهاد در سال 1403 اعلام کرده است: در سال گذشته 21 هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند.


به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه، جمعه 18 آبان امسال برگزار می‌شود.

عبدلیان‌پور زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی را از 28 مرداد تا 5 شهریور امسال اعلام کرد و گفت: در آزمون کارشناسی امسال رشته‌ها به 75 رشته افزایش پیدا کرده  و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز وکلای قوه قضائیه این رشته‌ها را مشاهده کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه همچنین در مورد زمان آزمون وکالت سال 1403 مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این آزمون هم  پنجشنبه 22 آذر  امسال برگزار خواهد شد و ثبت نام از 4 مهر آغاز می‌شود و تا دهم مهر ادامه دارد.

عبدلیان‌پور در خصوص منابع آزمون وکالت هم گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز وکلا قوه قضائیه، منابع را مشاهده کنند.

آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه، پارسال در 35 شهر برگزار شد. آزمون وکالت هم سال 1402 در دو مرحله برگزار شد و حدود 21 هزار نفر در آن پذیرفته شدند.


لازم به ذکر است در سال 1402 در اتحادیه کانون‌های وکلای داگستری ایران نیز 13 هزار و 700 کارآموز وکالت پذیرفته شده‌اند.

دکتر کوشا ضمن اعلام این خبر بیان کرده بودند: بر اساس قانون تسهیل، ما سال گذشته بیش از 13 هزار و 700 کارآموز وکالت را پذیرش کردیم. اما این کارآموزان کجا باید آموزش ببینند و آیا قوه قضائیه قادر به پذیرش این افراد است؟ آیا این کارآموزان می‌توانند به درستی آموزش ببینند که بتوانند از حقوق موکل خود دفاع کنند؟ هدف از قانون تسهیل افزایش میزان اشتغال در حرفه وکالت بود اما آیا باید وکیل بیکار و بی‌سواد تحویل جامعه داد؟

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی