اطلاعیه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دانشگاه علوم قضایی منتشر شد

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در نیمسال اول سال تحصیلی 1404_1403 از بین دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی سایر دانشگاه‌ها (مشروط به اینکه تا تاریخ 1403 شهریور 31 دانش آموخته شوند)، دانشجو می‌پذیرد.
3 ماه پیش
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در نیمسال اول سال تحصیلی 1404_1403 از بین دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی سایر دانشگاه‌ها (مشروط به اینکه تا تاریخ 1403 شهریور 31 دانش آموخته شوند)، دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در نیمسال اول سال تحصیلی 1404_1403 از بین دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی سایر دانشگاه‌ها (مشروط به اینکه تا تاریخ 1403 شهریور 31 دانش آموخته شوند)، بر اساس « آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره 307862/2 مورخ 1401/10/17 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری » فقط در رشته علوم قضایی و به صورت بورسیه قوه قضاییه با شرایط ذیل دانشجو می‌پذیرد.


شرایط داوطلبان:

  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً یک بار امکان پذیر است (دانش آموختگان  1 مهر 1402 به بعد حق ثبت نام دارند).
  • داوطلبان باید دانش آموخته یا دانشجوی کارشناسی حقوق یا رشته‌های مرتبط باشند.
  • داوطلبان باید دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی پیوسته دوره روزانه و شبانه از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های امام صادق (ع)، شهید مطهری، مفید قم، علوم اسلامی رضوی باشند.


دانشجویان و دانش آموختگان باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

پس از 6 نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی از نظر معدل کل نمرات جزو 20 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت 8 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند. (دانشجویان تحصیل همزمان، پس از 8 نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد‌های درسی و حداکثر در مدت 10 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند)

در طول 6 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو 20 درصد برتر باشند، (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون).

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد‌های علمی-دانشجویی حقوق، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون.


توجه:

  1. از کلیه داوطلبان مصاحبه علمی به عمل خواهد آمد (تاریخ مصاحبه داوطلبان بدون آزمون همزمان با مصاحبه داوطلبان با آزمون خواهد بود و از طریق وب سایت دانشگاه علوم قضایی به اطلاع خواهد رسید.)
  2. در زمان مصاحبه اصل و تصویر کلیه مدارک مربوطه باید همراه متقاضی باشد.
  3. پذیرفته شدگان در صورت داشتن شرایط (معدل کارشناسی بالای 16، سن حداکثر 28 سال، موفقیت در مصاحبه، گزینش و ...) بورس قوه قضاییه خواهند شد.
  4. ثبت نام قطعی، پس از پذیرش علمی، منوط به تایید هیئت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است؛ بنابراین دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تاییدیه معذور خواهد بود.
  5. داوطلبان می‌توانند بر حسب علاقه و تمایل خود و به ترتیب اولویت هر 14 رشته فوق را انتخاب و در کاربرگ ثبت نام وب سایت دانشگاه علوم قضایی درج کنند.


تذکرات لازم برای داوطلبان:

  • دانشجویان در صورت انصراف از تحصیل، انتقال، اخراج و یا عدم کسب معدل 16 یا از دست دادن شرایط و صلاحیت‌های عمومی و علمی موظفند تمامی هزینه‌های تحصیلی و مقرری دریافتی را مطابق تعهدنامه محضری، به تشخیص دانشگاه و قوه قضاییه بازپرداخت کنند.
  • دانشجویان در طول دوره تحصیل دروس فرهنگی، کارآموزی، حوزوی و کارگاه‌های مهارت افزایی را در چارچوب برنامه مصوب وزارت، تحقیقات و فناوری علوم خواهند گذراند.
  • پذیرش دانشجو از میان داوطلبان مرد است.
  • مدت استفاده از بورس تحصیلی حداکثر شش نیم سال است.
  • فارغ التحصیلان بورسیه چنانچه حداقل معدل 16 را کسب نمایند، برای تصدی منصب قضاء جذب دستگاه قضایی خواهند شد و در غیر این صورت مطابق بند (1) عمل خواهد شد.
  • این رشته فاقد پایان نامه است.
  • برنامه درسی و سرفصل دروس رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته در وب سایت دانشگاه در دسترس است.


مدارک اسکن شده مورد نیاز:

  1. عکس 4*3
  2. تصویر صفحه اول شناسنامه
  3. تصویر کارت ملی
  4. تصویر گواهی معدل و رتبه (مطابق با کاربرگ نمونه در سایت دانشگاه علوم قضایی)
  5. تصویر مدرک تحصیلی (داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند)
  6. تصویر ریز نمرات
  7. متقاضیان واجد شرایط تا تاریخ  1 خرداد 1403 فرصت ثبت نام دارند.
جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی