معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد 1403 مشخص شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403 در آخر خردادماه خبر داد.
12 روز پیش
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403 در آخر خردادماه خبر داد.

علی صدر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403 در اواخر خرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از نظر زمانی محدودیتی در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد قرار نداریم. این محدودیت به دلیل طی کردن مراحل مصاحبه و انجام انتخاب رشته داوطلبان به صورت خاص در آزمون دکتری وجود داشت به این جهت نتایج این آزمون زودتر از آزمون ارشد اعلام شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظف هستند هر چه زودتر حد نصاب های پذیرش داوطلبان دکتری را بررسی و به این سازمان اعلام کنند.

صدر با بیان اینکه ما باید تا اواخر خرداد نتایج چند برابر ظرفیت دکتری را اعلام کنیم تا دانشگاه ها مصاحبه های علمی خود را آغاز کنند، تاکید کرد: سعی می کنیم نتایج نهایی آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را همزمان و در شهریور ماه اعلام کنیم.

وی افزود: حدود 476 هزار داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1403 ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می دهد. تعداد 471 هزار و 528 نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 شرکت کرده بودند.

جدیدترین اخبار

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی